środa, 3 grudnia 2003

Książki

Kilka lat temu czytałam książkę Jacquesa i Raissy Maritain "Kontemplacja w świecie". Była dla mnie odkryciem, ukazywała inny świat, inne spojrzenie na życie, coś czego istnienie zaledwie przeczuwałam...

Wczoraj wypożyczyłam ją z biblioteki. Zaczęłam czytać już w pociągu...
Czytając ją, widzę jak wiele się we mnie przez te lata zmieniło...
Pewne rzeczy odkrywam na nowo...
Inne stanowią przypomnienie czegoś, z czym kiedyś już się spotkałam...
Są też takie fragmenty, które są potwierdzeniem tego co czuję, tego czego pragnę...
Są jakby wyjęte z mego serca, podsłuchane w duszy...
Cieszę się, że mogę ją znowu przeczytać.

---

Są książki, które stają się dla nas odkryciem...
ukazują nam inny świat,
odkrywają nowe prawdy,
dają świeże spojrzenie na życie...

Są książki, które stają się dla nas potwierdzeniem tego, co jest w nas i wokół nas...
pokazują, że idziemy dobrą ścieżką,
że są ludzie którzy myślą i czują podobnie,
że istnieje świat, w który wierzymy i do którego dążymy...

Dobrze, że są takie książki. :)


0 komentarze:

Prześlij komentarz